Sunday, March 8, 2009

pErJaLaNaN HiDuP...

sekadar gambar hiasan

Dalam hari-hari yang bosan ini..xtaw pe nak wat..selain drpd maen internet..tgk movie..lepak2 di blik kwn..mkn..tdoo..pe lagi yg bleh aku wat??cuaca yang tidk menentu skg..kjap panas..kjap hujan..perubahn yang tidak menentu dan tidak dpt dijangka..



Keadaan itu bagaikan hidup kita jgk...dlm perjalanan hidup kte..penuh dgn cabaran dan halangan..perasaan manusia bagaikan cuaca..kdg2 panas..kdg2 mendung..kdg2 hujan..sb manusia jgk kdg2 gembira..kdg2 marah..kdg2 sedih..



Wahai hidupku...ape yg akn terjadi terhdpku ini...aku termenung memikirkan msa hdpnku ari ni..pe yg akn aku hdapi bsk..lusa dn msa akn dtg???tidk sesiapa pn akn tau selain drpd Tuhan yang Maha Esa..Maka,apa yg ak hrpkan sekadar hidup sederhana..chat sejahtera..bhagia bersama Si dia dan keluarga..xkan bgtu pn ak xdpt??knpe??knpe org laen bleh mendptnya bgtu senang..



Hidupku skg bagaikan hidup di dlm gua pndalaman...hidup berseorangan..tanpa dgn sesiapa yg dpt memahami diriku ini..yg dpt mendgr rintihan hati aku ini..yg ada semua bagaikan bayangan..xtau knpe hidup aku ini begitu susah dan berliku-liku..tapi aku selalu ingat..pe jua berlaku pasti ade hikmah disebaliknya..cnth..smsa mak aku kena strok msk hospital selama 5ari time aku bru abis spm..ia menyebabkan adik laki aku ini yg mmg ank mak yg suke dkat dgn mak ini..mula erti bljr berdikari..menjaga diri sndiri..bknkah itu merupakan 1 perkara yg baik utk keluarga aku??



Aku xpernah nk mnyalahkan sesiapa..mahupun tuhan atas khdpn yng dihadapi aku skg ini..maka aku hnya sekadar dapat berdoa agar Tuhan membuka jalan yg lebih senang utk aku..aku jgk harap kwn2 aku akan mempunyai khdupan yg senang..



masa dicatat skg : 2.28am

4 comments:

azwan bamadhaj said...

wow.... sungguh puitis.....

law said...

abg wan:
haha..yeke??xrse pn mcm 2...

D' onLy oNe said...

law sekarang dah pandai bermadah helah..hehe

law said...

kak nad :

wah3..mksdnya pe ye??
hahaha..