Thursday, January 21, 2010

PILIHANRAYA KAMPUS UMP

PILIHANRAYA KAMPUS UMP

SITUASI SEKARANG

1. Sudah bermula untuk mendaftar sebagai calon dalam sistem e-community ump.
Persoalan: Kenapa pihak tertentu nak mengehadkan waktu berdaftar kepada hingga sebelum pukul 5ptg ini saja???
Pertikaian: Sedangkan dalam peraturan yang dikeluarkan semua pelajar yang layak boleh mendaftar sebagai calon sehingga hari AHAD ini sebelum penamaan calon diumumkan.

PELIK....mmg PELIK..... Apa motifnya????????


2. Pilihanraya kampus adalah terbuka kepada semua pelajar ump.
Persoalan : Kenapa perlukan caturan ataupun sengaja mengaturkan orang-orang yang satu spesis dengannya untuk bertanding dan cuba untuk mengeluarkan orang lain??
Pertikaian : Jika individu itu orang yang baik ikut sepenuh ajaran agamanya...knpa lakukan perbuatan KEJI ini?? Dimana DEMOKRASI??

KALAU BERANI BERTANDING DENGAN TERBUKA DAN TELUS...

PELIK......mmg PELIK.... APA MOTIFNYA PULA???

3. Kenapa pemimpin yang sedia ada pemikirannya begitu sempit??
Persoalan : Pemimpin itu ada apa HAK untuk mengaturkan pelajar yang bakal bertanding?
Pertikaian : BUkankah itu dah dikatakan SALAHGUNA KUASA??mentang2 dia ingat dia pemimpin...Jgn masuk campur..laksanakan kerja sendiri sudah...

PELIK......mmg PELIK.... APA LAGI MOTIFNYA ???

Pandangan individu :

Saya secara individunya merasakan sangat-sangat kecewa dengan apa yang telah berlaku.Malah bukan saja kecewa namun sedih lagi kerana semua ini berlaku dengan jelas nampak sangat ada pihak tertentu cuba membawa budaya politik luar ke dalam kampus ini.Mungkin ada pihak mempersoalkan kenapa hanya berani bersuara disini tapi tak berani ambil tindakn.Jawapan saya : saya pun telah mengambil tindakan yang sepatutnya tapi tiada hasil. Semoga PRK yang TELUS bakal dijalankan tapi bukan ATURAN yang KEJI itu berlaku.

2 comments:

Anonymous said...

aiyooo j...terus serang direct la...buat 1 jentera baru untuk lawan balik...politik ump ni mmg kdg2 ade agenda dia sndiri...sehinggakn aku pun turut meluat....


mr dk

law said...

Haha..Mr dk kalo J wujudkan 1 jentera baru itu dah mcm J nk wujudkan pembangkang sini pula.Tapi niat J bukan itu tp hnya utk berikan kritikan membina spya semuanya adil.

Anyway,thanx for the support! =)