Saturday, January 23, 2010

Tidak erti nak kata apa-apa...

Salam bahagia untuk semua,

Hari ini seluruh rakyat jelata negeri johor berasa sedih kerana telah kehilangan seorang Raja yang begitu prihatin dengan rakyatnya.Maka, marilah kita sama-sama mendoakan segala yang baik untuk seluruh kerabat diraja negeri johor.

Namun,untuk entry kali ini bukannya ingin J berkongsi dengan anda semua tapi ada perkongsian lain yang ingin J menukil di sini.Baru saja J balik daripada cafe..hampir 2jam J berada di cafe, lama tu..sudah sekian lama J tidak melepak bagitu lama di cafe walaupon bukannya ada perbincangan apa-apa. Tapi, tadi J tertarik dengan cerita yang disiarkan dalam TV3 tadi...

J tak tahu nama cerite itu tapi ringkasan perjalanan ceritanya berkaitan dengan seorg gadis yang hidup disengsara kerana didera dengan ayah tirinya termasuklah abang tirinya yang menyebabkan gadis ini sedih dan menangis setiap hari dan sering ponteng sekolah kerana dipaksa membantu menjual kuih demi mencari rezeki untuk keluarga.Gadis ini terselamat apabila munculnya kaunselor baru di sekolah yang memberi khidmat nasihat kepadanya sehinggalah dia mampu berubah walaupun susah hidupnya tapi dia nak berjaya dan dia terus tekun belajar sehingga dapat keputusan cemerlang.

Walaupun cerita ini hanyalah cerita yang biasa dan banyak-banyak hasil drama malaysia memang mcm tu lagi dari dulu tapi yang menjadi tarikan hati saya untuk terus duduk disitu untuk abeskan cerita ini adalah situasi yang dihadpi gadis ini menyebabkan J terfikir terhadap seseorang.

Ingat lagi tak dalam entry sebelom ini,pernah J sebut tentang seorg junior J yang mempunyai masalah tapi masa itu dia tak ingin berkongsi masalahnya. Tapi lepas itu junior J itu telah pun berkongsi masalahnya dengan J secara peribadi...masa itu J terfikir tentang dia bkan disbkan masalah mereka sama tapi yg jadi samanya hidup mereka sama susah dan tersepit di dalam situasi-situasi tertentu sehingga perlu korbankn pelajaran pada asalnya.Tapi, J agak sedih sb junior itu berkemungkinan tidak mampu sama dengan gadis itu di akhir ceritanya yang cemerlang dalam pelajarannya dan terus sambung belajar.

J xmampu untuk mengubah keputusannya namun J amat berharap dia dapat berfikir semula tentang keputusannya.Peluang belajar itu bukan semua orang dapat..J sentiasa berharapkan yang terbaik untuk dia...semoga dia dapat membuat keputusan yang terbaik untuk hidup dia sendiri.

J sudah tidak erti nak kata apa-apa ...................................................................

2 comments:

azrul adnan said...

terima kasih sbb ambik berat..
kalau blh x usahlah abg memikir perkara ini..biarlah azrul sendiri usahakan..selesaikan..
mungkin juga..ni peluang untuk family azrul berubah..

law said...

Abg rse xyah abg bls komen disini sb smua yg abg nk komen telah pon abg gtau dlm chating.. =)