Friday, January 29, 2010

Tsunami politik kampus

Salam bahagia....

J percaya warga uMp yg membaca tajuk ini sudah pasti apakah yang bakal J kongsikan disini..Yeah..sudah pasti J ingin berkongsi dengan situasi yang berlaku berkaitan dengan politik kampus di uMp...Selesai sudah pemilihan MPP utk uMp sesi 2009/2010..kabinet MPP juga sudah mempunyai keputusannya..namun ia belum diperkenankan lagi oleh YH Dato NC uMp..

Dalam pilihanraya PRK kali ini boleh dikatakan membawa seribu sati kejutan buat warga uMp..bermulanya daripada kali ini kita mempunyai ramai calon yang bertanding tidak kira kerusi umum atau[un kerusi fakulti.Tiada yang menang tanpa bertanding...semua akan bertanding..kemudian..keadaan manifesto yang begitu hangat setipa malam di tempat yg disediakan..penyokong kpd calon2 juga bersemangat...

Berterusan lagi dengan keputusan yang diumumkan oleh Dekan JHEPA sendiri, 7orang pemimpin yang dipilih itu ada yang tanpa dijangka rupanya pilihan mahasiswa uMp..kali ini juga terdapat seorg calon cina dan 2 orang calon india menang kerusi umum. Sejarah telah dicatat tahun ini yang menunjukkan memang mahasiswa uMp bukan lagi memilih ikut suka-suka tapi memilih dengan kebijaksanaanya. Utk pengetahuan, sejarah PRK uMp selama ini tidak pernah lagi ada calon non-malay yang menang dan sebelum2 ini semuanya menang tanpa bertanding.

Walaubagaimanapun, ucapan tahniah buat kesemua 21 orang ahli MPP baru...semangat membara semasa manifesto diharapkan tidak akan hilang begitu saja namun perjuangan anda semua sebenarnya baru saja bermula.Cabaran hebat sedang menanti anda..Ingat memegang jawatan bukan kebahagiaan tapi adalah bebanan sebenarnya..Pikullah beban ini dengan sebaik-baiknya.. Buat yang tidak menang sekalipun,jgn putus asa..teruskan perjuangan sama2 membantu rakan2 kita ini demi mahasiswa uMp..

J selama ini telah mengamalkan berkecuali terutama dlm PRK ini sb J ingin melihat secara keseluruhan apa yang berlaku...siapa yang bertaktik buruk siapa yang benar2 berjiwa mahasiswa..semuanya tidak akn terlepas daripada pemerhatian J ini..

Semoga berjuang pemimpin mahasiswa uMp...

MOHD AEDLAN NUR B AHMAD
NUR HAFIZAH BINTI ABDUL RAZAK
NUR FASIHAH BT ABDUL KADIR
ABDUL KHALIQ B. ABDUL KADIR
NURUL NADIA BT MAT JALALUDDIN
MUHAMAD SOLIHIN BIN HASHIM
WAN MOHD FAUZI B WAN RUSLI
TAY CHZE HUAT
NUR AZURA BT KARJANTO
MOHAMAD NAQIB AMIRUL B RASHID
SITI NUR KHAIRUNISA BINTI MOHD AMIR
MUHAMMAD NUR ZAKWAN BIN ZAINAL
NUR SYAMIMI BT CHE’ HUSSIN
AMEER FARHAN B SADIMIN
MOHAMED NAZLEMIN BIN MAT HASSAN

RAJA GOPAL A/L VANALAGAN
NURUL FARAH AIN BT ABDUL HAMID
TALHAH-ABDULLAH BIN AMIR
NOR ATIKAH BT MAT YUSOFF
AMIRUL EDHAM B ROSLEE
THINESH A/L KUNASEGARAN

No comments: