Saturday, July 11, 2009

GEMPAK GILER UMP...

gempak gler ump nie..smakin hari smakin tidak rasional... perhati statement dibawah ini..

PERHATIAN PENGHUNI C12: PENEMPATAN PELAJAR SISWA DI BLOK C12, KOLEJ KEDIAMAN 1

Dukacita dimaklumkan bahawa pihak kolej terpaksa menempatkan pelajar siswa baharu pengambilan kedua di blok saudari iaitu di aras 3 dan 4 berikutan ketidakcukupan penginapan pada semester ini secara sementara
.

Berdasarkan statement di atas,jelas kita lihat kawalan dalaman ump semakin terbuka.. pemikiran juga sama dan pergaulan apatah lagi makin terbuka..

Sebagai salah seorg mahasiswa IPT ini merasa cukup kecewa atas keputusan dan tindakan ini yg bagi saya tidak rasional langsung.. Sesiapa yang boleh terima, siswa siswa campur duduk dalam satu blok yg sama..xboleh diterima sgt...bg saya masalah sosial semakin berleluasa dan tidak diambil tindakn itu pun sdah memadai..apatah lagi kini secara terang2 bagi peluang duduk bersama dlm 1 blok...

Kes-kes berdating memenuhi cafe setiap hari setiap malam..dimana pihak bertanggungjawab?? elaun terima..tindakn tidak nampak..jgn cakap tidak tahu..jgn cakap xdak complain..tp perkara ini berlaku setiap hari..namun sedikit kawalan pun xada...

Kini,siswa dan siswi duduk bersebelahan blok itu pun sgt teruk sebenarnya..buktinya tgklah dalam gambar ini... jika statement atas menjadi nanti.. pe yg bleh berlaku xdpt saya bayangkan..

Inilah gambar dia..terjadi pada 11/7/09 waktu petang

Padah2lah...knp kita selalu ingin tggu sehingga terdpt kes berlaku...ada yg menjadi mangsa bru sibuk2 nak ambik tindakan..sibuk2 nak salahkan siapa2.. itu bukan cara yang terbaik... saya cukup faham dengan keadaan yg tidak cukup penginapan..tapi adakah itu cara penyelesaian yang terbaik dlm masalah ini?? Fikir-fikirkanlah...

a/p: Kpd mana2 pihak yang terasa...saya memohon ribuan kemaafan..tp semuanya adalah sekadar pandangan seorg mahasiswa..

5 comments:

khai. M said...

tahniah law sbb masih ade yg ambil berat tntng keadaan UMP..

Syafarah said...

this is the most irrelevant measurement taken by ump management. cane ni law? saya dah final year, tapi makin teruk. wut di u thnik we shud do????? how????

patungcendana said...

huhuhu...dulu undang2 keterlaluan ketatnya...

law said...

Khai.M

Maceh..sya sentiasa ambil berat ttg ump sb ump tmpt saya menuntu ilmu.. tp syg i can't do anythings..

Syafarah

I also dnt know what can i do.. my voice no one will hear it..maybe our friend from mpp should take actions..

patungcendana


xtau la mdm...itu lah ump..haha :D

zz....biar ak bicara....zz said...

woow..tekesima membaca entry ni..erm..sape yg salah..? kite pk je la sendrik kn..