Monday, September 28, 2009

Kembali...

yer..rakan-rakan apa khabar semua? Semestinya masa ini semuanya dah pun kembali ke universiti masing-masing..kesemua cuti semester dan cuti raya pon sudah lepas..

Selamat Kembali.. Dalam masa 2 minggu J bercuti..hampir sepenuh masa hanya berada di rumah saja..tiada apa-apa yang istimewa..seperti biasa waktu cuti semester masa itulah masa untuk J bersama kawan-kawan lama keluar lepak-lepak sambil minum dan bersembang pasal dirinya semasa kt universiti..sembang..gelak ketawa..biasa la 2 la kerja kami..

Itulah masa untuk kita berkumpul dan berjumpa supaya hubungan antara kami tidak luntur..Hal ini terbukti kerana kesemua kawan-kawan ini telah pun J kenal lebih daripa 10 tahun tapi masih berhubung lagi..Event terbesar adalah reunion setiap tahun pada cuti CNY nnt la..

Selain aktiviti itu, raye pertama J juga mcm org laen pegi beraye di rumah kawan J..rmai kawan dan juga junior J ajak pegi umah..tp mcm besa la j agak segan dan juga malas nak pegi selain la ada org pegi bersama..So raye pertama J hanya pegi 3 rumah jer la..rumah falah, li dan rumah bean..pastu raye kedua pun J balik kg kt alor star..masa tu sebab mak long J wat celebration birthday 71th..semuanya biasa tapi hanya kek dia yang menjadi tarikan semua orang..huhu nak tengok?



lepas tu, J bersama ibu J tggl di umah mak lang 3 hari la..kt umah mak lang best ckit..sb bleh on9 selalu ler..haha so xlah bosan sgt..sehinggalah hari khamis brulah kami naek bus pulang ke umah..dalam cuti raye ini jugaklah dapat J berjumpa dgn junior-junior J yang dah lama xjmpe..mcm pot pegi navi..ikhwan pegi askar(skg kt sg.besi)..member lama ak khairul askar jgak.. boy (kursus polis)..dan rmai2 lg la..

sehinggalah hari terakhir cuti J..hari ahad mlm brulah J bertolak balik ke kampus ump..nasib xbpe baik..dpt tiket tu bus tambahan..byk hal berlaku..rupanya de seorg pompuan smlm naik bus tmbhan kena halau di butterworth..sb terlebey org..kesian dia..anak dara 2 terpaks naik teksi blik umah seorg2 kt sp..haiz..pe nk jadi dgn sistem pengakutan negara kita..walaupun ada JPJ yang jaga di situ namun J masih tidak faham sistem kita begitu tidak teratur..

Itu xpe la lgi..selalunya bus ke kuantan akan ke temerloh jgak..kaunter pun mmg jual tiket mcm 2..bleh plak driver tu xmasuk temerloh..sruh penumpang trun jer kat R&R temerloh..hahaha pe lg seorg makcik tu mulut hebat gler..xberhenti marah driver tu..lastnya terpksa bus msuk ikot chenor then ke temerloh..akibatnya buang masa J sejam lebey..

Dlm pkol 7.30am bru smp ump..haizzz...letih gler + ngantok..tp kna jgak pegi kls hari ini..J pun pegi la klas naik bus lg sejam..wah..leh gler..msuk kls ngantuk..dok memancing jer keje..wakaka
then blik pulun wat assignment dan slide presentation J plak..huhu

Smp masa ni la bru de cikit masa untuk update blog nie..ok la..da ngantuk..slmt mlm.. =)

No comments: