Saturday, May 9, 2009

nO tOpiC...

Happy Holidays...Selamat Bercuti

Sometimes my friend ask me..why some entry in your blog u use english but some u use malay..ya,i know sure for those who not really know me will ask this question..my answer is it depends to my feeling and also mood on that time..

Sebab itu..wujudnya 2 bahasa dalam blog sya..xkisah la..pe2 pn..yg pasti dlm blog ini...tmpat utk sya berkongsi pengalaman..berkongsi perasaan..berkongsi segala pahit dan manis yang berlaku dalam hidup aku ini...

Bagai kata Si liku-liku kehidupan..tiada istilah cuti bagi aku bermula dari saya sem 1 lg..org cuti 2 bulan..kdg2 aku hnya 1 bulan..tp kali ini hnya 1 minggu sya dapat blk umah..itu tidak mengapa..bagi aku pe pun yg berlaku biar kita berfikir secara positif..smbil mendengarkan dendangan kitab suci buddha..tenang hati dan jiwa ini..muhasabah kembali segala dosa yang dilakukan..insaflah...insaflah kekawan skalian...

Kita selalu diingatkan untuk muhasabah diri sentiasa..maka ketika berfikir kembali selama 21tahun 5bulan 5hari aku ini hidup..pe yang sebenaqnya telah aku wat yang baik..dan berjasa or menyumbang kpd ssiapa pn..aku pasti byk..tp knpe kkdg org xboleh nk faham situasi aku ini...

Setiap org ada impian dia..ada cita-cita dia..ada cara pemikiran dia sendiri...ada jalan yang dia inginkan..ada kehendak dia sendiri..siapa pn xbleh ggu..xbleh pengaruh dia...tp knpe selalu ada jgk org yg kecoh sgt nk ggu pendapat org..nk jgk tgur laluan org...biar la kt org nk mcmne..walaupun xselaluan skg..xsemestinya salah..mesti dia de sbab dia..bkn?

Bah kata aku sblm ni..bg aku..ak hnya akan berjalan laluan hidup aku ni dgn kehendak aku..aku xakan ikot kehendak org lain spya x dibenci dn sbgainya..aku hnya akn ikot laluan sndiri selagi xsalah dari segi agama..

Kdg2 aku pn terfikir..aku ni gler kuasa sgt ka??mcm semua pn nk join..mgkn ini yg perlu ak fikir2kn dlm cuti kali ni..sekelip mata sdah tamat 2 tahun pengajian saya..berbagai2 telah jadi sepnjng pengajian sya ni..

Xperlah..lupekan segala yng buruk..ingatkan pe yg bgus..itu sdah memadai...spya ada jgk kenangan manis dlm hdup ak ni..kawan2 lama...hrap dpt berjumpa dan kuar 'yam cha' msa smggu aku blk umah nnt..byk yg nak berkongsi mcm biasa kita lakukan..hahaha

Entry kali ini bertajuk : no topic...knpe?sb bermacam dlm fikiran dlm hati yg nk tulis..so menjadi enrty kali ini pn bermacam-macam...so lebih baik dipanggil 'tak dak tajuk'

enjoy your holidays as long as u can... :)

No comments: